Alla inlägg under december 2008

Av Josefin - 30 december 2008 21:10

Jag spelar gitarr för att det är kul. Inte för att jag vill bli professionell spelare. Men min syster tar det som är roligt att spela för mig, att vara lite galen och oberäknerlig, att få experimentera sig fram, and makes it sour. Jag får inte ha roligt, jag måste göra som hon vill.

Då blir jag ledsen.


Fast jag blir glad av mythbusters, men tyvärr jag har redan sett dagens avsnitt flera gånger. Men det hindrar mig inte från att titta. För jag spelar gitarr samtidigt, lite halvhjärtat.

Av Josefin - 29 december 2008 08:54

Ah, it just continues! Things sticking into necks.

It just like some higher force wants to drive me mad by pumping me with gory visual images. It's not pleasant at all. Stupid the office.

XD

Av Josefin - 29 december 2008 07:20

Jeff Dunham är mycket roligare när man är trött!

Jingle bombs, jingle bombs... haha.


Idag kommer inte bli en bra dag.

Av Josefin - 29 december 2008 05:32

Finally, jag somnade i en proper tid. Kl 22:00.

Sedan vid 02:00 ca (jag vet inte exakt vid vilken tid, för jag tittade inte på klockan) då vaknade jag pga en riktigt läbbig dröm. 

Ni får ge er åsikt om huruvida drömmen var läskig eller ej, men för mig vid den tidpunkten var den det och jag vaknade.


Detta var drömmen: Jag är ute och går, det är väldigt mycket snö. Plötsligt dyker det upp två Henrik Dorsin varav den ena är klädd i en polisuniform (en gammaldags) och den andra Henrik Dorsin ser normal ut. Men plötsligt drar Henrik Dorsin fram en gaffel och hotar sig själv med den. Han håller den mot halsen (precis vid halspulsådern) på sig själv, hotar sig själv, grymtar skräckinjagande. Sedan ser han mig, han anfaller mig med gaffeln, nu håller han den mot min hals, den andra Henrik Dorsin är uppmuntrande... jag vaknar. Jag vaknar och kan inte somna om. Det värker i kroppen på mig, en indikation på sjukdom. Men jag vill inte bli sjuk.


Jag citerar Maria Linder  "Gå in i väggen? Jag har inte tid att gå in i väggen" . Jag har inte tid att vara sjuk.


In the "Lord of the Flies" a group of boys slaughter a pig in the jungle. They torture it and place its head on a sharpened stake as an offer to the beast the hovers godlike over the Island.

Later, one of the boys is alone.

He weeps, but not for the pig.

The boy weeps for the end of innocence and the darkness of men's hearts.





 

Av Josefin - 27 december 2008 11:13

Det blev 5 timmars sömn. Fast jag ville ha 8 timmars sömn. Sömn mellan bra tider. Inte mella 05:00 och 10 på morgonen. För jag får inte sova. Folk (syskon) gör obscena inte speciellt tysta saker med respektive pojkvän. Jag får inte sova. De smäller i dörrar som om det är varje persons rätt. Omjag parafraserar Will Ferrell och sedan omfraserar det så att det blir "sleeping is my favorite".


Men sömn jag  saknar dig. 

Missförstå mig inte, jag har aldrig kunnat sova 8 timmar per natt mellan denna tiden x och denna tiden y. Aldrig, bara om jag går och lägger mig kl 20:00. Men jag skulle vilja ha möjligheten att kunna gå och lägga mig när jag vill. 


Sigh no more ladies, sigh no more. Men are deceivers ever, one foot in sea and one on shore to one thing constant never. Then sigh not so but let them go and be you blithe and bonny. Converting all your sounds of woe into hey  nonny nonny. 


SOVA

Av Josefin - 26 december 2008 23:04

Jag får tydligen inte sova. Jag vill i alla fall få chansen att somna i en bra tid, innan klockan 00:00. Men men.. det får jag inte. Först får jag inte dans-hoppa bort min överskotts energi utan att få en spydig kommentar från min storasyster om att dans inte fungerar utan man ska ju använda crosstrainern (som hon kallar den, fast den heter orbi-trek: antingen gillar hon inte star trek associationen eller så gillar hon inte säga vad saker heter).

Precis som man ska använda en så kallad cross trainer kl 22:30 och störa friden för dem som sover i huset. Jag hörs inte en bråkdel så mycket som den så kallade cross trainern, för den dönar jättehögt och irriterande. Fast hon är helt utan självdistans eller hon har inte så stor respekt för andra. Jag har många exempel när hon gör totalt respektlösa saker utan att inse det.


Men JAG VILL SOVA. Sova på natten och vara vaken då det är ljust. Jag vill inte sova bort hela dagen. Jag vill inte vara fet eller bli tjockare (för det är det mina "snälla" systrar säger åt mig att jag är) och jag vill inte vara i riskzonen för åderförkalkning! Tydligen om man sover 4h varje natt lider man av större risk att få åderförkalkning. För varje timma mer per natt man sover ju mindre blir risken att få detta. Därför vill  jag sova. På natten.


I am by no means a party animal. So why be awake when they are?

http://www.youtube.com/watch?v=TGlsHQWuYqg
Av Josefin - 25 december 2008 17:37

Idag har varit en sådan dag då man inte har gjort något av matter. Det enda som jag har gjort i dag är att upptäcka att mitt busskort har blivit avmagnetiserat. Bummer... not a pleasant surprise.


Nu to cheer up är jag inne på youtube och har fastnat där som jag brukar. Jag börjar med funnyman (http://www.youtube.com/watch?v=Yyi3Tv4cjcs) av KT Tunstall, vilket är en väldigt ledsam låt... så jag blir självklart lite ledsen.  Fast den är helt underbar! Jag har låten fast den acoustic version är bättre än albumversionen; vilket är anledningen att jag lyssnar på youtube istället för itunes. Sedan lyssnar jag på KTs I don't want you now, ännu en akustisk version som är lika bra som orginalet, samt som visar hur överlägsen KT är som musiker! (http://www.youtube.com/watch?v=U_jUhHgKUCs) Nu har jag fastnat, jag lyssnar efter det på KTs cover av I Want you back, som jag anser är den bästa versionen av I want you back som jag någonsin har hört http://www.youtube.com/watch?v=DCCE8WQnl5Q . Ännu ett bevis på hur bra hon är! Sedan hold on!

Jag kan hålla på hur länge som helst! Sedan kommer jag antagligen att se på klipp från Little Britain (Andy and Lou are my favorite chararcters) på youtube. Efter det blir det antagligen Soran Ismail eller Björn... eller Magnus Betnér. När jag har fastnat har jag fastnat. Jag kan se sådant som jag har sett om, om och om igen! 


Men nu måste jag sluta för nu. Jag ska ge youtube hela mitt jag.


http://www.youtube.com/watch?v=Yyi3Tv4cjcs
Av Josefin - 25 december 2008 00:26

Dagen som passerade var inte så dum ändå. Även om snön var frånvarande...

Jag fick till min stora förvåning julklappar, för mamma hade sagt att jag är för gammal för julklappar (19 är ju SÅ gammalt). Don't worry jag ska inte nämna vad jag fick.   

Men i alla fall, nu kan jag inte sova igen för att jag har världens sugarrush (choklad...tyvärr fick jag en chokladkartong). Så jag måste göra något för att trötta ut mig. Jag tror att jag får dansa lite tyst för mig själv för att bli av med energi. Om det inte vore för den där chokladkartongen så skulla jag kunna sova... jag var jättetrött innan jag åt chokladen. Man blir trött av att leka  med min 15 månaders gammal systerson- det är fullfart hela tiden. Fast som sagt, ondskans vapen som verkar så oskyldigt -choklad. Men nu måste jag göra av med energi- fullfart, KANONKUL!


ännu en gång: GOD JUL!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards