Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Henrik Dorsin

Av Josefin - 29 december 2008 05:32

Finally, jag somnade i en proper tid. Kl 22:00.

Sedan vid 02:00 ca (jag vet inte exakt vid vilken tid, för jag tittade inte på klockan) då vaknade jag pga en riktigt läbbig dröm. 

Ni får ge er åsikt om huruvida drömmen var läskig eller ej, men för mig vid den tidpunkten var den det och jag vaknade.


Detta var drömmen: Jag är ute och går, det är väldigt mycket snö. Plötsligt dyker det upp två Henrik Dorsin varav den ena är klädd i en polisuniform (en gammaldags) och den andra Henrik Dorsin ser normal ut. Men plötsligt drar Henrik Dorsin fram en gaffel och hotar sig själv med den. Han håller den mot halsen (precis vid halspulsådern) på sig själv, hotar sig själv, grymtar skräckinjagande. Sedan ser han mig, han anfaller mig med gaffeln, nu håller han den mot min hals, den andra Henrik Dorsin är uppmuntrande... jag vaknar. Jag vaknar och kan inte somna om. Det värker i kroppen på mig, en indikation på sjukdom. Men jag vill inte bli sjuk.


Jag citerar Maria Linder  "Gå in i väggen? Jag har inte tid att gå in i väggen" . Jag har inte tid att vara sjuk.


In the "Lord of the Flies" a group of boys slaughter a pig in the jungle. They torture it and place its head on a sharpened stake as an offer to the beast the hovers godlike over the Island.

Later, one of the boys is alone.

He weeps, but not for the pig.

The boy weeps for the end of innocence and the darkness of men's hearts.





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 8 april 2009 23:07

Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig. Jag vet inte vad jag ska skriva, bara att jag behöver skriva. Känner ni igen den känslan? Letargi men ändå, en gnuta hopp? ...

Av Josefin - 26 mars 2009 21:26

Idag var en mycket jobbig dag. Med en allvarsfylld atmosfär. Det var svårt att andas att leva.   Alexandra är den underbaraste människan som lättar tyngden och gör så att jag kan andas.  Det lilla räcker. ...

Av Josefin - 24 mars 2009 23:11

You don't have to be strong for others. You cannot let the feelings bundle up inside ;they will erupt. ...

Av Josefin - 14 mars 2009 22:21

I år tänkte jag totalt ignorera melodifetivalen, eller i alla fall dess betydelse i mitt liv. För den besvikelsen jag känner varje år efter flera veckor tortyr i form av parodi på musik, röstas det oftast ett "ganska hyfsat" bidrag fram.   I år hade ...

Av Josefin - 1 mars 2009 01:45

Det var länge sedan jag skrev i denna "dagbok" (vilket är ett väl använt uttryck här) så jag tänkte starta med att skriva här, den första dagen i den tredje månaden av 2009. Jag har egentligen inte särskilt mycket att skriva. Jag ville bara lätta mit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards